PDA

Bekijk volledige versie : pakje versturen

recib-a
20-06-07, 13:06
ik wist niet waar ik deze onderwerp moest plaatsten.

Ik wil komende week een pakje naar pakistan versturen naar mijn vrouw.
Nu heb ik begrepen dat je een duaone formulier moet invullen. Ik wil haar een gouden ring en een mobiel sturen.
vroeg mij af hoe het allemaal zat. Zou het vervelend vinden als zij ook belasting erover moet betalen als ik haar een kado opstuur.

Kan iemand mij duidelijke uitleg geven hoe het allemaal in elkaar zit. Zelf de TNT kon mij niet goed uitleggen.

geert46
20-06-07, 13:13
Wij sturen regelmatig pakjes naar de Philippijnen,maar we hoeven geen documenten invullen.
PS,we sturen het wel aangetekend.

recib-a
20-06-07, 13:16
sturen jullie gewoon via TNT.

Want mij is verteld wel zo'n CN22 duaone formulier in te vullen

Farah
20-06-07, 13:40
Hi recib-a,

Wij hebben in het verleden ook wel eens een mobiele telefoon per aangetekende post naar Pakistan gestuurd. Kwam niet aan bij mijn schoonvader. We hebben de schade wel vergoed gekregen.

Farah

recib-a
20-06-07, 13:53
Weet je toevallig ook hoe het in elkaar zit met het invullen van die formulieren en misschien betalen van invoerbelasting.

Nok
20-06-07, 15:37
sturen jullie gewoon via TNT.

Want mij is verteld wel zo'n CN22 duaone formulier in te vullen
Hebt je effe mazzel dat ik bij TNT Post werk. :wink:
Je kan gewoon een pakje (eventueel aangetekend) verzenden.
Op de CN22 sticker kruist je geschenk/gift aan en zet geen waarde/no value op en als inhoud old mobil phone.

Cees

Mulla
21-06-07, 05:24
maarre... stel je tekent aan, t raakt kwijt, je hebt ingevuld 'geen waarde'...krijg je dan toch de volledige kosten van ring en mobiel vergoed?
Mijn advies overigens bij zulke dure dingen is WEL aantekenen! Bij mij worden zelfs meegestuurde prullen als lucifers uit de pakjes ontvreemd! :shock:

recib-a
21-06-07, 10:38
ja dat is ook waar. Maar hoe zit het met invoerBelasting. Vind het wel beetje raar als ik haar een kado opstuur en dat zij alsnog voor moet betalen. Dan kan ik haar geen kado sturen. Voor diezelfde bedrag kan ze tig van dat soort dingen kopen.

Zat te denken in zo'n zachte envolop die ring op te sturen als een normale briefkaart en de de telefoon gewoon in een pakketje.

dddaniel
21-06-07, 12:14
maarre... stel je tekent aan, t raakt kwijt, je hebt ingevuld 'geen waarde'...krijg je dan toch de volledige kosten van ring en mobiel vergoed?
Mijn advies overigens bij zulke dure dingen is WEL aantekenen! Bij mij worden zelfs meegestuurde prullen als lucifers uit de pakjes ontvreemd! :shock:

Verzekerd tegen schade en verlies
Aangetekende post naar het buitenland is verzekerd tegen beschadiging en verlies. In de meeste gevallen krijgt u een schadevergoeding van max. 46,. De exacte vergoedingen vindt u in de Verzendvoorwaarden.

Waardeaangifte
Verstuurt u geld, waardepapieren, sieraden of andere kostbaarheden? Maak dan gebruik van Aangetekend met Waardeaangifte. Eventuele schade is dan verzekerd tot maximaal 5.400,.
Bron: http://www.tntpost.nl/zakelijk/brieven-en-kaarten/naar-het-buitenland-sturen/aangetekend/

Dyonne
21-06-07, 12:27
ja dat is ook waar. Maar hoe zit het met invoerBelasting. Vind het wel beetje raar als ik haar een kado opstuur en dat zij alsnog voor moet betalen. Dan kan ik haar geen kado sturen. Voor diezelfde bedrag kan ze tig van dat soort dingen kopen.

Zat te denken in zo'n zachte envolop die ring op te sturen als een normale briefkaart en de de telefoon gewoon in een pakketje.
Dit zou ik dus echt niet doen. Ik heb zo vaak dingen naar mijn man opgestuurt, zelf kaarten kwamen 9 van de 10 keer niet aan. Als hetgeen je stuurt waarde heeft zou ik het zeker aangetekend verzenden, dit gaat vaak wel goed. Het kost alleen wel aardig wat geld.

Dyonne

Nok
21-06-07, 12:34

Het is per land verschillend aan hoeveel waarde je daar mag invoeren zonder invoerrechten en TAX te betalen, en of er ontheffing is op gebruikte spullen of kado's. Het beste kan je wachten met dure dingen aan je partner geven tot jullie samen zijn.

Cees

recib-a
21-06-07, 12:49
thnx voor jullie reacties. Denk ook dat ik maar beter ga w8 tot dat wij samen zijn.

elsfawaka
19-08-07, 00:07
ja drama ook in Algerije Setif, alles maar dan ook alles wordt opengemaakt, van simpele pakketjes, kadootjes tot waardevolle spullen worden gestolen, aangetekend gestuurd of niet, simpele verjaardagskaartjes komen gewoon niet aan, en brieven/kaarten worden opengemaakt, foto's eruit gehaald of wat voor inhoud dan ook, schandalig vind ik het, en je hebt geen poot om op te staan hier in nederland wordt mij gezegd door TNT dat het niet kan en niet mag, maar kan verder geen klacht indienen bij hun, en daar in Algerije Setif wordt je scheel aangekeken als je een klacht probeert in te dienen en krijg je de kous op je kop of helemaal je post niet meer dus het is slikken of mond dicht houden.......
Ik heb zelfs eens brieven gehad van iemand uit Frankrijk (Nancy) die deed zich voor als mijn man!!!!! zogenaamd was hij plotseling verhuisd naar een oom in frankrijk, hoe laag kun je zijn........En mijn man had al die tijd getekend voor ontvangst omdat hij zo overrompeld was en verontwaardig, en zo gewend op de manier zoals het gaat, (het gaat met veel dingen daar zo) ja dan kun je niets meer declareren als je handtekening voor "goed ontvangst" er al onderstaat.
het is voor ons een groot probleem..... :writer: .......dat kun je wel voorstellen........
groetjes els

Piet1968
25-07-11, 22:14
Ik kwam onlangs op een handige site, als je vanuit Nederland spulletjes wil opsturen naar de schoonfamilie in het buitenland: www.pakjeopsturen.nl Als je de gegevens invoert (afmetingen, gewicht en bestemming) dan geeft de website de goedkoopste mogelijkheden voor verzending aan. Simpel en doeltreffend....en verrassend wat voor prijsverschillen er bestaan!

suuske
26-07-11, 09:40
Goede tip Piet!!

Verder misschien voor de zekerheid checken of je uberhaupt wel mobiele telefoons via pakjes mag verzenden!! Toen ik een pakketje naar mijn vriend wilde zenden met ook een mobiele telefoon werd dit geweigerd (i.v.m. terreurveiligheid, ontploffingsgevaar etc.)