PDA

Bekijk volledige versie : uitnodigingsbrief.

timetraveller
23-04-07, 12:54
Ik wil mijn vriendin graag uitnodigen voor een kvv.
Kan zelf niet garant staan, mijn zus wil wel garant staan.

Hoe moet zij nu deze uitnodigingsbrief opstellen?

Neem aan dat mijn zus de uitnodigingsbrief moet schrijven maar hoe verwerk ik dan mijn gegevens en relatie tot mijn vriendin in de brief? De jij, de ik, de wij vorm??
Zij is hier al eens eerder geweest en toen stond ik garant. had al voor deze keer uitnodigings brief geschreven maar deze kan ik nu niet gebruiken. Doordat ik net van werkgever verandert ben en het "vereiste"
salaris nu nog net niet haal (op zo'n 20 euro na) staat mijn zus garant. Zelf draai ik overuren maar die zitten er deze maand nog niet bij, mijn kale salaris zal dus net te laag liggen.
Moet het zoiets worden in de trant van dat wij mijn vriendin uitnodigen en dat mijn zus garant staat.
eventueel omschreven waarom ik dit deze keer niet kan?
Verder waar wij elkaar ontmoet hebben en hoelang we elkaar nu kennen etc etc.

Met vriendelijke groet,
Een ollander die moeite heeft met grammatica. :oops:

ersab
23-04-07, 13:19
Ik heb een uitnodiging gebruikt die ik bij de gemeente op kon halen. Wel voor betalen natuurlijk, maar toch...

festinalente
23-04-07, 13:23
De volgende garantverklaring (ander woord voor uitnodigingsbrief) staat op de website van de gemeente Amsterdam:
http://www.piga.amsterdam.nl/contents/101974/garantverklaring.pdf

Die kun je wellicht als voorbeeld gebruiken. Ik heb hem uitgeprint ingevuld en van gelegaliseerde handtekening laten voorzien bij de gemeente. Dat werkte goed.

succes!
festinalente

timetraveller
23-04-07, 13:38
Nee, die uitnodigingsbrief en garantverklaring m47 heb ik al. inclusief gelegaliseerde handtekening.
Deze twee papieren kan je gewoon verkrijgen op gemeentehuis.

Het gaat om een handgeschreven uitnodigingsbrief die ik daarnaast ook moet overleggen.

Leo
23-04-07, 14:21
Wie beweert dat je die standaard van de gemeente niet kan gebruiken ?

ersab
23-04-07, 14:49
Ja dat vroeg ik me ook af... Ik heb nog nooit een handgeschreven brief hoeven toevoegen...

timetraveller
23-04-07, 15:39
beste mensen,

Of die handgeschreven brief nu wel of niet noodzakelijk is en de ambassade er extra regels op nahoudt is nu voor mij niet
belangrijk. Ze vragen hem. Dus ik kan hier tegen wel in bezwaar gaan, maar daar schiet ik niets mee op.
vertraagt alleen de boel en ik zit al in tijdnood omdat mijn werkgeversverklaring niet goed is.Beter lijkt het mij te schikken in de "regels" die men mij oplegt of ze nu juist of onjuist toegepast worden.
Klagen kan ik achteraf nog altijd.
Wat is dus de beste manier om die brief op te stellen?

Ik vraag uitnodiging aan en zet daar in dat mijn zus garant staat. Of mijn zus nodigt mijn partner uit en omschrijft daarin de driehoeksrelatie mbt ons. Dat wil ik graag weten.

Ik wil een eventuele afwijzing zoveel mogelijk voorkomen.

ps deze regels werden trouwens ook gesteld;

Bij garant staan 1300 netto op werkgeversverklaring.
34 euro per dag indien geen garantverklaring alleen mogelijk als partner met schriftelijke bewijzen kan komen dat zij die zelf verdient heeft.

Beide kloppen ook niet maar als ik hiertegen in beklag ga voordat er een besluit is genomen op de kvv aanvraag,verklein ik alleen mijn kansen op een goede afloop.

PeterAccra
23-04-07, 16:25
Je schijft zoiets in die brief van dat je zus garant staat voor het verblijf in NL en dat je je partner wil laten zien hoe het leven is Nederland. Wat wel belangrijk is dat je in die brief schrijft dat je er zorg voor zal dragen dat je partner terugkeert naar het land van herkomst. Want dat is het belangrijkste wat dat de ambassade wil weten

Leo
23-04-07, 17:07
Ik zou het simpeler houden, je zus nodigt uit en je noemt jezelf niet in het verhaal. Anders vragen ze zich af waarom jij niet uitnodigt. Je zus moet dan aangeven dat ze er voor zal zorgen dat ze teruggaat en daarmee kan je refereren aan het vorige bezoek. Mits ze toen netjes op tijd is teruggegaan.