PDA

Bekijk volledige versie : internationaal geboorteregister

scully
15-01-07, 21:04
weet iemand waar ik internationaal geboorteregister kan bereiken?

peetje
15-01-07, 21:08
wat wil je nu precies hebben?
een uitreksel daarvan??
dat kun je opvragen in de gemeente waar je bent geboren.

gr petra

Rubellina
15-01-07, 23:01
weet iemand waar ik internationaal geboorteregister kan bereiken?

Zoiets bestaat niet, Scully. Er bestaat wel een internationaal uittreksel uit het geboorteregister van jouw geboorteplaats. Zoals hierboven al is aangegeven kun je dat dus daar opvragen. Internationaal = alles staat er in het Nederlands maar er staan cijfers bij elk gegeven. Aan de achterzijde van het document zijn die gegevens dan in verschillende talen vertaald. En er moet een handtekening van een beŽdigd ambtenaar op staan (dus niet alleen een paraafje!).

Groetjes van Rubellina :forgiven:

Sayangetje
16-01-07, 07:56
Of bedoel je dat je ergens de geboorteakte van je buitenlandse partner wilt halen? Want daarvoor bestaat geen internationaal register en zul je toch echt terugmoeten naar de geboorteplaats.....

Goldwingertje
16-01-07, 09:26
hallo

Gewoon naar de gemeente gaan en een internationaal uittreksel uit het geboorteregister vragen dit word dan ook vertaald afgegeven ik heb er pas nog een gehaald geen probleem.

groetjes Goldwingertje

scully
16-01-07, 15:17
bedankt voor de informatie
maar ik heb een probleem met een geboorteakte uit Afghanistan. Deze moet ik legaliseren. Ik kan niet naar Afghanistan. De Ambassade in Amsterdam wordt niet door de IND erkend. Iemand heeft mij iets over een internationaal geboorte register in Den Haag vertelt, waar adoptie kinderen uit derde landen een geboorteakte krijgen. Klopt dit informatie?

Goldwingertje
16-01-07, 15:38
hoi scully,

Ik weet toevallig dat als je vanuit het buitenland hier een geboorte bewijs registreerd dat je dat in den Haag kan doen en dan kun je daar altijd terecht voor een recent uitreksel maar hoe of wat dan verder kan ik helaas niet vertellen.
Dit weet ik omdat mijn ex in bangladesh geboren was ( nederlandse van blanke ouders) en we daar het uitreksel opgevraagd hebben om te kunnen trouwen maar nooit laten registreren in Den Haag.

Groetjes Goldwingertje

scully
16-01-07, 19:29
gebeurt dit ook bij de gemeente Den Haag? of ergens anders?

Goldwingertje
17-01-07, 14:04
volgens mij alleen in Den Haag