PDA

Bekijk volledige versie : Huwelijk registreren in gemeente Rotterdam

MirzaB
17-12-06, 22:22
Beste mensen,

Eind december gaan ik en mijn partner in het buitenland trouwen. Na mijn terugkomst wil ik ons huwelijk registreren in gemeente Rotterdam, maar ik heb geen idee welke documenten ik nodig heb om het huwelijk te registreren! Ik heb op de website van gemeente Rotterdam gekeken, maar heb weinig informatie kunnen vinden. Zou iemand mij a.u.b. met dit probleem kunnen helpen?

Alvast bedankt iedereen,

Mirza

Nok
17-12-06, 22:33
Vertaalde en gelegaliseerde huwelijksakte, kopie van geboorteaktes en paspoorten.

Cees

anoukanouk
18-12-06, 15:35
Ze hebben mij verteld dat ik alleen de gelegaliseerde huwelijksakte en een vertaling hiervan en kopie beide paspoorten in hoef te leveren met M46 ingevuld. Misschien kan je het beste even een telefoontje plegen naar de gemeente?

baaz
18-12-06, 15:53
hoe lang duurt het voor inschrijving in de gba,in rotterdam

MirzaB
18-12-06, 17:17
Ze hebben mij verteld dat ik alleen de gelegaliseerde huwelijksakte en een vertaling hiervan en kopie beide paspoorten in hoef te leveren met M46 ingevuld. Misschien kan je het beste even een telefoontje plegen naar de gemeente?

Ik heb vanmiddag contact gehad met een medewerkster van Gemeente Rotterdam en ze heeft mij dezelfde informatie gegeven, namelijk het originele exemplaar van de huwelijksakte (indien geen internationale, dan met een vertaling en de legalisatie) en de kopieŽn van onze paspoorten (mijn paspoort en mijn partners paspoort). Ze heeft tegen mij :( gezegd dat ik geen geboorteuitreksels hoef in te leveren .... Confusing :reader:

In ieder geval bedankt, mensen :)

MirzaB
18-12-06, 17:19
hoe lang duurt het voor inschrijving in de gba,in rotterdam

Inschrijven in het GBA duurt volgens mij niet zo lang, maar het registreren van je huwelijk kan tot 3 maanden duren, afhankelijk van de reactietijd van de IND en de Vreemdelingenpolitie.

ASK ADAMI
18-12-06, 17:32
In Rotterdam gaat het heel snel dat je antwoord op je M46 krijgt. Ik heb het pas nog gedaan en na 6 weken had ik op de post de verklaring van inschrijving GBA.

Bij mij hebben ze helemaal geen kopie paspoort opgevraagd. Wel een geboorte akte en een huwelijksakte en was voldoende.

Als je eerder getrouwd was moet je wel een gemeentelijke uitreksel der bij voegen want daar vraagt de ind meer naar. Als het je eerste huwelijk is geen probleem.

MirzaB
18-12-06, 18:14
In Rotterdam gaat het heel snel dat je antwoord op je M46 krijgt. Ik heb het pas nog gedaan en na 6 weken had ik op de post de verklaring van inschrijving GBA.

Bij mij hebben ze helemaal geen kopie paspoort opgevraagd. Wel een geboorte akte en een huwelijksakte en was voldoende.

Als je eerder getrouwd was moet je wel een gemeentelijke uitreksel der bij voegen want daar vraagt de ind meer naar. Als het je eerste huwelijk is geen probleem.

Heel vreemd hoor :( want tegen mij hebben ze gezegd dat juist paspoort heel belangrijk was, omdat ze dan via Vreemdelingenpolitie kunnen achterhalen met wie ze te maken hebben in het buitenland. Wel een vraagje, wiens geboorteakte hebben ze gevraagd? Van jou of van je man?

Erg confusing hoor :(

G÷rŁsŁZ :)

Zogna
18-12-06, 19:02
Ik heb twee maanden geleden mijn huwelijk in Rotterdam laten registreren. Nodig: gelegaliseerde huwelijksakte, paspoort (van beiden) meer niet. Heel snel afgehandeld, duurde ongeveer 6 weken.

MirzaB
18-12-06, 19:04
Ik heb twee maanden geleden mijn huwelijk in Rotterdam laten registreren. Nodig: gelegaliseerde huwelijksakte, paspoort (van beiden) meer niet. Heel snel afgehandeld, duurde ongeveer 6 weken.

Dank je wel Zogna, heel erg aardig van je :) Dit is nou precies wat ik nodig had :)

Heel veel geluk in je huwelijk toegewenst :)

Zogna
18-12-06, 19:19
JIj ook heel veel geluk!!!

MirzaB
11-01-07, 15:27
Hallo iedereen,

Onlangs (27.11.2006) zijn ik en mijn (huidige) vrouw getrouwd :love:. Het huwelijk vond plaats in Podgorica, Montenegro. Dat was, naar mijn mening, het makkelijkste gedeelte, want het moeilijkste moet nog schijnbaar komen, namelijk de registratie van ons huwelijk in de GBA (Rotterdam). Ik heb hier al een aantal vragen over gesteld, waar jullie(vriendelijk bedankt hiervoor) een aantal duidelijke antwoorden op hebben gegeven. Er is dus gebleken dat ik een drietal documenten nodig heb om het huwelijk te registreren, namelijk:

- Origineel exemplaar van de (internationale) trouwakte, en indien nodig een vertaling (Bij ons was de vertaling nodig omdat het Apostille stempel moest worden vertaald);
- KopieŽn van onze paspoorten;
- Originele exemplaren van onze geboorte akte's

Deze keer heb ik een vraag m.b.t. het kopiŽren van het paspoort van de vreemdeling, namelijk: Dient het hele paspoort te worden gekopieŽrd, zoals dat bij de aanvraag van de MVV het geval is, of dient alleen de eerste pagina (Pagina met persoonlijke informatie) te worden gekopieŽrd?

Alvast bedankt voor jullie reacties op dit bericht,

Groeten,

Mirza

Zogna
12-01-07, 11:41
Ja ik durf het bijna niet meer te zeggen want als ze in Rotterdam al zo verschillend met de M46 toetsing omgaan dan volstaat mijn antwoord misschien niet. Maar toch doe ik dan een poging: het was in ons geval voldoende dat alleen de eerste pagina met foto en persoonlijke gegevens was gekopieerd..