PDA

Bekijk volledige versie : zwanger en nu?

Rivkah
13-08-06, 18:42
Ik ben getrouwd met een turkse en ben nu inmiddels een paar maanden zwanger. Ik werk dit seizoen in turkije en heb dus geen werk in Nederland, ik woon op dit moment bij mijn moeder in Nederland en ik ben zwanger van mijn man.

Ik voldoe dus niet aan de eisen om hem hier te laten komen want ik heb geen werk en dus ook niet het inkomensvereiste en het minimum jaar cotnract. Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet welke mogelijkheid er nog voor mij is om mijn man naar Nederland te halen.

Ik vraag me ook af als ik in Nederland beval krijgt mijn man dan de toestemming om hier bij te zijn en kan het kind gewoon erkent worden door de vader als het er niet bij is? en hoe zit het als ik in Turkije beval, krijgt mijn kind dan gewoon de Nederlandse nationaliteit?

Ook las ik over het chen-arrest via belgiŽ. Maar hoe krijgt mijn man toestemming om in belgiŽ te wonen zonder werk en inkomen en hoe komt hij dan aan zijn visum om van Turkije naar BelgiŽ te kunnen reizen?

Het ziet er nu naar uit dat ik er alleen voor kom te staan en een kind zonder vader moet opvoeden.

Zijn er mensen die hier meer over weten?

gadja
13-08-06, 20:33
lees eens het handboek Belgie route. voor jullie een perfecte uitkomst lijkt me. Getrouwd, geen vast werk in Nederland, geen woning dus GO FOR IT!

Fijne zwangerschap! probeer ervan te genieten... Heel belangrijk!

Rivkah
13-08-06, 20:42
ja daar had ik al zitten neuzen. maar hoe je dat nu aanpakt door zomaar naar belgiŽ te vertrekken daar een huis te bemachtigen en werk is mij nog niet helemaal duidelijk

gadja
13-08-06, 21:06
Je gaat natuurlijk niet zomaar. Mijn advies is om het goed uit te zoeken allemaal. Neem ook geen overhaaste beslissingen.

Het feit dat je zwanger bent speelt natuurlijk ook een rol hierin. Als je al ver bent in de zwangerschap lijkt het me niet verstandig om nu nog alles snel te regelen. Rust is erg belangrijk voor jou en de baby.
Je kan een visum aanvragen voor je man om bij de bevalling te zijn. Hier staat wel meer op het forum over geschreven. Als hij dan eenmaal in Nederland is kunnen jullie samen met jullie gezinnetje naar Belgie gaan (als jullie huwelijk al is ingeschreven in Nederland)

Neem de tijd om alles eens te bekijken en te lezen

Rivkah
13-08-06, 21:17
wat bedoel je met als hij dan al niet in Nederland is samen met het gezinnetje naar BelgiŽ gaan? Hij kan hier alleen komen voor 3 maanden met een toeristen visum. Maar het wil niet zeggen dat iedereen ook daadwerkelijk en toeristen visum krijgt. Ook deze kan afgewezen worden.

gadja
14-08-06, 09:07
volgens mij heb je mijn bericht niet goed gelezen....

Nok
14-08-06, 10:47
...Je kan een visum aanvragen voor je man om bij de bevalling te zijn. Hier staat wel meer op het forum over geschreven.

Er is hier inderdaad veel over geschreven. Dan kan je lezen hoe harteloos de IND is. Geboortes, ziekten en sterven hebben geen enkele positieve invloed op het verkrijgen van een visum. In dit geval zie de IND voldoende reden om negatief te reageren op een visumaanvraag i.v.m. vestigingsgevaar.

Cees

Prawo
14-08-06, 11:44
Ik vraag me ook af als ik in Nederland beval krijgt mijn man dan de toestemming om hier bij te zijn
Bespreek samen hoe land vůůr en hoe lang na de geplande ebvallingsdatum hij hier zou willen zijn.
Vraag ongeveer drie maanden voor de geplande aankomstdatum het visum aan.
Doe daar een zwangerschapsverklaring bij zodat verblijfsdoel en aankomstdatum duidelijk zijn.

Als het visum wordt afgewezen kan hij in bezwaar en via de rechter zijn komst afdwingen.

Kan het kind gewoon erkent worden door de vader als het er niet bij is?
Jullie zijn getrouwd. dan is hij van rechtswege de avder en is erkennen dus niet nodig.

Staat het huwelijk al wel ingeschreven bij de gemeente in de GBA?

Hoe zit het als ik in Turkije beval, krijgt mijn kind dan gewoon de Nederlandse nationaliteit?
Jij bent Nederlandse dus het kind wordt altijd Nederlander.
Dat is niet afhankelijk van de plaats waar jij bevalt.

serhan
15-08-06, 17:43
Hallo Rivkah, :duitslandsmiley:

Ik zit zo'n beetje in het zelfde schuitje als jij. Ook ik ben zwanger van mijn man en ga per 1 oktober weer bij mijn ouders inwonen.
Door mijn zwangerschap is mijn contract niet verlengd (loopt 28-8-2006 af). dus heb ik nu een WW uitkering aangevraagd.
Ik wil mijn man via een toeristen visum naar nederland halen om bij de bevalling te zijn en na de bevalling gaan we met z'n drieen naar Duitsland.
We hebben familie in duitsland die ons kunnen helpen met huisvesting en werk maar al met al hebben we nog heeeeel veeeel te regelen.
Maar misschien is de Belgie of Duitsland route ook iets voor jullie?? Ik weet niet wanneer je uitgerekend bent?
Maar als je nog even tijd hebt kun je al een hoop gaan regelen en zoeken in Duitsland.
Of misschien is bevallen in Duitsland een optie voor jullie.

In ieder geval wens ik jullie heel veel sterkte en geluk toe.

sigrid
24-08-06, 11:13
Voor iedereen die zwanger is: je komt in aanmerking voor gezinshereniging ipv gezinsvorming. Scheelt in ieder geval zo'n 200 euro aan inkomens eis, al levert het natuurlijk geen baan op. Als je contract niet wordt verlengd ivm je zwangerschap: probeer te bewijzen dat het om je zwangerschap gaat. Ze hebben mij nog een jaar lang moeten uitbetalen 100%. Jaar lang salaris= genoeg voor inkomens eis. Als het nog kan, meldt je dan ziek met zwangerschaps klachten. ( is moreel net zo verwerpelijk als iemand ontslaan omdat ze zwanger is). Je contract mag dan niet beeeindigd worden of je krijgt een ziektewet uitkering van 100%. Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust: ik ben vanaf feb- sept 2005 alleen geweest met 3 kids. 5 weken bevallen van de jongste en papa moest terug nar India voor z'n MVV. Heb 60 uur per week gewerkt om aan de inkomens eis te voldoen (wat achteraf niet nodig bleek). Dus als ik het bij een ander kan voorkomen, dan help ik graag. (ben nu nog steeds de kosten van de kinderopvang aan het afbetalen)

Oers
24-08-06, 11:36
Voor iedereen die zwanger is: je komt in aanmerking voor gezinshereniging ipv gezinsvorming.

Volgens onze informatie is dat niet zo.
Maar uit je bericht maak ik op dat er bij jullie toch sprake was van gezinshereniging dus misschien wil je dat toelichten?

skippy
15-10-06, 14:39
Vraagje:

Hoe zit het als ik in Turkije beval, krijgt mijn kind dan gewoon de Nederlandse nationaliteit?
Jij bent Nederlandse dus het kind wordt altijd Nederlander.
Dat is niet afhankelijk van de plaats waar jij bevalt.

Als de moeder uit een derde land komt en de vader Nederlander is hoe zit het dan ?
Is het kind dan niet Nederlands?!?

groet skippy

Jean_Luc
15-10-06, 21:39
Heb hier op de site gelezen dat een Nederlandse vader, zijn bij een NIET-Nederlandse vrouw verwekte kind, 6 maanden voor de geboorte van het kind als het zijne moet erkennen zodat het kind de Nederlandse nationaliteit kan krijgen.

Heb ook begrepen dat de Nederlandse nationaliteit geen recht geeft op verblijf, wonen in Nederland.

Prawo
16-10-06, 10:40
Erkennen voor de geboorte klopt.
Dat dit zes maanden daarvoor moet gebeuren klopt niet. Vijf minuten voor de geboorte is ook op tijd, als het maar vůůr de geboorte is.

essyozzy
13-11-06, 18:16
Even over de gezinshereniging en gezinsvorming. Van gezinshereninging is alleen sprake als je al met elkaar hebt samen gewoond in het buitenland het land waar de man vandaan komt dan. Hiervan moeten bewijstukken overgelegd worden. Anders is er sprake van gezinsvorming. Ik heb dit onlangs nagevraagd bij de IND heb meerdere gesproken daar en het was steeds hetzelfde antwoord.

ImaaN
06-07-07, 19:29
ik dacht dus dat ik de enige was die in zo een ROT situatie zat :huh:
maak het zelfde mee.
ben in pakistan getrouwd en heb het hier laten registreren. Ik woon nog bij mijn ouders in nl. en heb geen baan :roll:
en omdat ik nu zwanger ben is het nog moeilijker voor mij om een baan te zoeken
en ook nog al die stress erbij :(
ik weet niet wat ik moet doen.
wil ook wel weten of mijn man tijdens de bevalling wel bij mij kan zijn of juist niet.
en hoe zit het dan als ik naar belgie ga? is het handig of niet??
kan iemand mij aub eruit helpen
:oops:

Zaman
06-07-07, 19:51
Liegen over je zwangerschap bij je sollicitatie.

Bij een sollicitatie mogen ze nooit om ras, sexuele voorkeur, zwangerschap etc. vragen.

Als ze dit toch doen, mag je over je zwangerschap liegen, tenzij het voor een vacature danseres of mannequin is.
Als je zwanger bent mag je ook nooit worden ontslagen, tenzij er een faillisement is.

Ik ben hoog hoog zwanger, maar voor de verlof heb ik nog een jaarcontract kunnen regelen gelukkig!
Je moet gewoon liegen en of ziekmelden kan je ook nog.

Maar ja, ik zit hier ook een beetje mee.

Je kan eventueel familiebezoek aanvragen via je vader of je ooms tantes maak niks uit ze kunnen allemaal garant staan en jij vraagt het aan

Viooltje
06-07-07, 20:05
Het is vaak niet handig voor een bedrijf om iemand aan te nemen die zwanger is. Het geeft extra rompslomp, want als jij met verlof moet, moeten ze dan weer vervanging zoeken. Een heleboel bedrijven krijgen wel geld om voor zwangerschap degene door te betalen als ze hiervoor een verzekering afsluiten. Toch wijst de praktijk uit, dat iemand dan als ze eerlijk is, toch niet aangenomen wordt vaak. En dat is vrouwendiscriminatie en dat is strafbaar, dus moeten ze een ander smoesje verzinnen waarom ze je niet aan kunnen nemen.
Daarom hoef jij hier al helemaal niet over te beginnen en als zij het doen, mag je dus liegen. Want dit mag in bijna geen enkel geval aan de orde zijn, dat jouw zwangerschap het verkrijgen van werk in de weg staat.

ImaaN
06-07-07, 20:19
ok maar ook al heb ik werk denk ik niet dat ik meteen rond de 1400 kan verdienen.\en dan nog moet mijn echtgenoot
nog het inburgeringsexamen doen.
kan ik geen visum aanvragen voor 2 of 3 maanden voor mijn man??? om tijdens mijn bevalling aanwezig te zijn

Zaman
06-07-07, 20:59
Voor familiebezoek zit dat bedrag ongeveer bij 1200 ik weet niet precies en dan kan hij voor 6 maanden komen en hoef hij geen examente doen.

Om een visum aan te vragen moet hij in het eigen land een werk hebben en een verzekering en een rede van terugkeer. Nou jij gaat bevallen is wel de vestiginggevaar groter denk ik. Je kan het natuurlijk altijd proberen

ImaaN
06-07-07, 21:35
hij heeft wel een baan daar maar zijn contract loopt tot juli 2008 ze gaan het wel verlengen denk ik
dus ik kan wel een tijdelijk visum voor hem aanvragen???bij wie kan ik het navragen?
moet ik contact opnemen met het ind
sorry als ik een beetje dom overkom maar ik weet t effe nie meer :oops:

Zaman
07-07-07, 10:17
Je moet naar de gemeente gaan en een uitnodiging voor visum vragen. Als jij de aanvraag gaat doen moet jij dat doen en anders de persoon die garant zal staan.
Je hebt 3 maanden loonstrook nodig en een werkgeversverklaring van je zelf.
Je hebt uitreksel uit de GBA nodig en ook een verklaring dat je garant staat.

En per land verschilt het volgens mij wat je man nodig heeft. Meestal is dat een verzekring met een dekking van 30000 euro Let op dit is iets van 90 euro ofzo denk niet dat het 30000 euro is.
Daarna moet hij zijn bankafschriften, werkgeversverklaring, een verklaring waarop hij vrij krijgt van die datum tot die datum. een rezervering van de ticket. Dit is eigenlijk heel uitgebreid.

Je kan beter in het stukje van visumaanvragen kijken, daar staan zeker veel dingen wat je nodig zal hebben. Vraag het anders aan iemand van je eigen nationaliteit, die heeft zeker meer verstand van ieder land is namelijk een beetje anders. Vraag anders via privebericht aan Prawo of Webadvocaat, zij zullen je zeker wel te woord willen staan

ImaaN
07-07-07, 13:26
hartstikke bedankt voor de info
ga het zeker navragen